g Grutnieciba.lv

LV RU
x

g Grutnieciba.lv

Ienākt, izmantojot pasi

Close

Gulēšanas pozas grūtniecības laikā

iStock_000012717551Small

Miegs grūtniecības laikā ir ļoti nozīmīgs, lai topošajai māmiņai ļautu atgūt enerģiju. Kad puncis jau ir paaudzies, problēmas var sagādāt ērtas gulēšanas pozas atrašana, tāpēc svarīgi ir zināt, kādas pozas nav ieteicamas un kas var būt palīglīdzekļi ērtākās pozas atrašanai.

Pirmajos trijos grūtniecības mēnešos var turpināt gulēt sev ierastajās miega pozās, tomēr tieši šis ir laiks, kad sākt pieradināt sevi pie gulēšanas uz sāniem. Gulēšana uz sāniem ir vislabākā miega poza grūtniecības laikā. Grūtniecības laikā drīkst gulēt arī uz vēdera, tomēr, augot mazulim, šī poza kļūs neērta pašai māmiņai. Savukārt grūtniecības trešajā trimestrī būtu jāizvairās no gulēšanas tieši uz muguras. Gulēšana uz muguras var radīt spiedienu uz mugurkaulu un tā tuvumā esošajiem lielajiem asinsvadiem, kas savukārt var izsaukt sāpes muguras lejasdaļā, reiboņus, sāpes kājās. Tāpat, guļot uz muguras, var būt apgrūtināta elpošana.

Ērtākai gulēšanai var palīdzēt dažādi palīglīdzekļi – spilveni, sarullēta sega vai dvielis. Ir iespējams iegādāties arī grūtnieču spilvenus, kas palīdz labāk iekārtoties miegam. Meklējot ērtāko pozu, ir labi, ja kāds palīdz, īpaši pirmajā reizē, lai pati neesi nomocījusies, cenšoties izmēģināt kā izvietot spilvenus ap sevi.

Ērtā sānu guļa:

Apgulies uz kreisajiem sāniem (pusei nav būtiska nozīme un tās vari mainīt), no mugurpuses balsti muguru ar spilvenu tā, lai jūti, ka tas neļauj velties uz muguras. Starp ceļiem novieto spilvenu, kreiso kāju turi taisni, labo saliec un spilvenu cel līdzi labajam celim tik augstu, cik pati jūties ērti. Šādā veidā, tu radīsi vēl vienu atbalsta punktu (labās kājas celi) un tas palīdzēs izlīdzināt svaru, lai mazinātu slodzi kreisajam sānam. Ar rokām vari apķert spilvenu, savukārt sprandu var atbalstīt ar sarullētu dvieli. Ja mājās atrodamie spilveni šķiet par mazu, tad vari lielākā spilvendrānā ievietot vairākus spilvenus. Spilvena vietā, kas balsta muguru, vari izmantot sarullētu segu.

Lai pievienotu komentāru, Tev jābūt reģistrētam lietotājam!


Noderīgas saites

Adobe Flash not available

Portālu veido:

Sadarbībā ar:

Portālu www.grutnieciba.lv Veselības ministrijas un Slimību profilakses un kontroles centrs ir radījis, lai sniegtu visaptverošu un skaidrojošu informāciju jaunajiem un topošajiem vecākiem par grūtniecību, grūtniecības norisi un ar to saistītajiem jautājumiem. Šajā portālā varat iepazīties ar informāciju par valsts sniegtajiem pakalpojumiem grūtniecēm un mazuļiem, kā arī ar nozares vadošo speciālistu ieteikumiem.

Portāla tapšanā, kā sadarbības partneri piedalās Nacionālais veselības dienests, Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests, Latvijas Ginekologu un dzemdību speciālistu asociācija un Latvijas Lauku ģimenes ārstu asociācija.

Ja ir jautājumi un ierosinājumi par mājaslapas veidošanu un tā saturu, lūdzam rakstīt info@grutnieciba.lv.

SPKC sociālajos tīklos: Twitter, Facebook, YouTube, Draugiem.lv