g Grutnieciba.lv

LV RU
x

g Grutnieciba.lv

Ienākt, izmantojot pasi

Close

Veselīga uztura ieteikumi rudenī

Līdzīgi kā vasarā, arī rudens ir bagāts ar vitamīniem pārpilniem dārzeņiem un augļiem. Tāpēc pareizi ir dažādot savu uzturu un dārza veltes izvēlēties pēc principa – jo krāsaināk, jo labāk. Tiek uzskatīts, ka šādā veidā mēs varam nodrošināt savu organismu ar visiem nepieciešamajiem antioksidantiem un Tu nodrošināsi savu organismu ar nepieciešamajiem vitamīniem un minerālvielām, kas palīdzēs Tavam organismam izvairīties no rudenim tik raksturīgajiem vīrusiem. Atceries, ka svaigiem dārzeņiem un augļiem vajadzētu būt vismaz 5 porcijām dienā, kur viena porcija ir aptuveni tik, cik ietilpinās Tavā plaukstā. Noteikti centies neizmantot treknas mērces, vai veikalā nopērkamos kečupus un majonēzes. Tajos ir daudz sāls un cukura, bet tikpat kā nav nekā vērtīga. Ieskaties internetā vai recepšu grāmatās un Tu ieraudzīsi, ka mūsdienās ir iespējams ātri pagatavot lieliskas salātu mērces, izmantojot cidoniju vai citronu sulu, labu olīveļļu, dažādas sēklas, liesu jogurtu, ķiploku un tml. Šāda mērce ne tikai lieliski garšo, bet arī stiprinās Tevi un nodrošinās gaidāmo mazuli ar nepieciešamajām barības vielām.

Vasara un rudens ir tas laiks, kad labāk būtu uzturā lietot vietējas izcelsmes dārzeņus un augļus un izmantot tikai tos importētos labumus, kas šeit nav pieejami, piemēram, ingvers. Ikdienas maltīti var lieliski dažādot ar dzērvenēm, cidonijām, brūklenēm un āboliem. Prasmīgi ar tiem rīkojoties, tie noder gan pie sāļiem, gan pie saldiem ēdieniem. Rudeņos bieži sūdzamies par tumšo, drūmo laiku. Šeit var nākt talkā ķirbis. To pievienojot dārzeņu biezzupai, var „uzburt” īstu sauli šķīvī!

Ir normāli, ja ikdienā sevi gribas palutināt ar kādu saldu našķi. Pavēro uzmanīgāk veikalu plauktus un Tu secināsi, ka veselīgo našķu klāsts, iespējams, ir tikpat plašs, cik konfekšu. Piemēram, laba izvēle ir žāvēti augļi, sukādes, riekstu/augļu maisījumi. Ja ļoti gribas kādu konfekti vai šokolādi, labāka izvēle būtu gabaliņš melnās šokolādes vai augļu marmelāde.

Lūk, kāda vienkārša recepte, kas varētu izpatikt pat lielākajam gardēdim, vienlaicīgi nodrošinot ar labām uzturvielām:

Ķirbju/ingvera dārzeņu biezzupa

Aptuveni ½ ķirbis

2-3 prāvi burkāni

2-3 kartupeļi

Ingvers

½ citrona sulas (var izvēlēties arī nesaldinātu cidoniju sulu)

Dažādas grauzdētas sēklas un/vai žāvētas dzērvenes

Neliela šķipsniņa sāls pēc garšas

Auksti spiesta olīveļļa

Dārzeņus tvaicē vai nelielā ūdens daudzumā nedaudz pavāra. Tos sablenderē, lai veidojas biezzupa (ja gribas šķidrāku, var pievienot vārītu ūdeni). Pievieno svaigi spiestu ingvera sakni (var saspiest ķiploka spiedē vai to pievietot smalcinot dārzeņus blenderī) un citrona sulu, nedaudz sāli pēc garšas, kādu tējkaroti eļļas. Rūpīgi visu samaisa. Pirms pasniegšanas apber ar grauzdētām sēklām un/vai žāvētām dzērvenēm.

Lai labi garšo!


Noderīgas saites

Adobe Flash not available

Portālu veido:

Sadarbībā ar:

Portālu www.grutnieciba.lv Veselības ministrijas un Slimību profilakses un kontroles centrs ir radījis, lai sniegtu visaptverošu un skaidrojošu informāciju jaunajiem un topošajiem vecākiem par grūtniecību, grūtniecības norisi un ar to saistītajiem jautājumiem. Šajā portālā varat iepazīties ar informāciju par valsts sniegtajiem pakalpojumiem grūtniecēm un mazuļiem, kā arī ar nozares vadošo speciālistu ieteikumiem.

Portāla tapšanā, kā sadarbības partneri piedalās Nacionālais veselības dienests, Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests, Latvijas Ginekologu un dzemdību speciālistu asociācija un Latvijas Lauku ģimenes ārstu asociācija.

Ja ir jautājumi un ierosinājumi par mājaslapas veidošanu un tā saturu, lūdzam rakstīt info@grutnieciba.lv.

SPKC sociālajos tīklos: Twitter, Facebook, YouTube, Draugiem.lv