g Grutnieciba.lv

LV RU
x

g Grutnieciba.lv

Ienākt, izmantojot pasi

Close

Tava jaunā aizraušanās – veselīgs dzīvesveids

Ja gatavojies kļūt par māmiņu, domā par to, ka tava mazuļa veselība būs tieši atkarīga no tā, cik vesela esi tu pati.

Izvairies no:

  • smēķēšanas un alkohola lietošanas;
  • diētām un badošanās;
  • ātrās ēdināšanas maltītēm (junkfood) un citiem neveselīgiem našķiem;
  • ceptiem, panētiem ēdieniem;
  • pusfabrikātiem;
  • gāzētiem saldinātiem dzērieniem;
  • vairāk kā divām tasēm kafijas dienā.

Pievērsies pilnvērtīgam uzturam ar:

  • pieteikoši daudz šķidruma (vismaz 2 litri negāzēta ūdens dienā, papildus dzer svaigi spiestu augļu vai dārzeņu sulu);
  • dārzeņiem;
  • cieti saturošiem produktiem (maize, makaroni, rīsi);
  • šķiedrvielām (brūnie rīsi, rupja maluma maize);
  • gaļu, jo tas ir olbaltumvielu avots;
  • zivīm – vismaz divas reizes nedēļā, īpaši vērtīgas ir treknās zivis (lasis, skumbrija, forele);
  • olām;
  • pākšaugiem;
  • piena un skābpiena produktiem, jo tie satur kalciju;
  • dzelzi saturošiem produktiem (sarkanā gaļa, žāvēti augļi, zaļie dārzeņi, zemenes, brūklenes, avenes, ķirši, upenes, spināti);
  • C vitamīnu saturošiem produktiem (apelsīni, citroni, kivi, āboli, smiltsērkšķi, upenes);
  • folijskābi saturošiem produktiem (salāti, pētersīļi, dilles, spināti, bietes, kāposti, zemenes).

Neizlaid nevienu ēdienreizi, it īpaši brokastis, un ēd biežāk (5 – 6 reizes dienā), bet mazākas porcijas.